Tuesday, April 16, 2013

nikmat

jam pukul 1:23am,mata tak reti nak pejam walhal esok exam practical physiology part 2.doakan saya >.<

pada tajuk.hmm
Maka nikmat Tuhan yang manakah kamu dustakan?
tak payah lihat pada peribadi orang,korek je personaliti diri sendiri.Jangan jadi terlalu judgemental Budak.
kita ni suka benor mengeluh,bermalas malasan,dan kemudian salahkan takdir.come onn..

refresh balik.
apa yang aku nak dalam hidup ni.Fokus pada apa yang kita nak,jangan dok cite apa yang kita tak nak berlaku kat kita.Takut jadi satu doa pulak.Jangannn.

dan sebenarnya,apa yang kita nak boleh kita dapat tapi semua nya perlukan kerja keras dan keazaman.
mungkin masa pon kita perlu consider kan.doa jangan tinggal.lumrahnya manusia ni suka berdoa dan tetiba jadi solehah bila menjelang exam or tgh diuji.susahkan nak istiqomah?humm.

tahu tak bila kita moody,org lain jadi lebih sensitif taw.dulu aku suka la mcm ni.tapi bila aku dok pikir,apalah salah org tu sampai kena tempias amarah aku.tak kan,dia tak salah.maka kawan kalau kita gagal mungkin jua kerana hubungan kita bersama kawan adalah tidak ikhlas sama sekali.

orait.nite uolls ;)
p/s:aku sekarang selalu terkenang arwah emak aku.emak ampunkan dosa saya...
Ya Allah,tempatkan ibu ku dalam kalangan org yang beriman.
bagi yang masih ada emak,hargai ibu anda,jaga mereka sebaik mungkin kalau tak mahu menyesal nnti :)

No comments:

Post a Comment