Tuesday, April 23, 2013

masalah

aku menulis ni bukan sebab aku nak memburuk kan orang,aku menulis kerana aku perlu luahkan apa yang aku rasa.
rasa yang kadang susah aku nak explain.susah untuk aku susun ayat.
apa yang aku selalu terapkan dalam diri aku adalah ADAB.beradab walau sedang marah,emosi,sedih,etc.
bila sampai PRU automatik yang dulu nya sopan bertukar wajah jadi monster*sesetengahnya*
stop.

semalam soksek dengan kakak aku,sedihnya lahai mengenangkan perihal adik laki aku sorang tu.apa lah agaknya dalam otak dia sampai bebal sangat nak dengar nasihat orang lain.takcukup lagi ke setiap pengorbanan yang kami buat?dia buta ke sampai taknampak realiti depan mata?hari ni mungkin dia gembira berseronok dengan kawan2,tp esok lusa merana la kau.zaman material dan intelek sekarang orang dah takpandang budak2 baru nak up macam lu bro.orang sekarang makin bijak,nak kena hormat guna otak bukan guna bantai la pekejadah.
nak masukkan dalam sekolah tahfiz dia bole pulak ugut nak lari rumah.budak zaman sekarang -.-
aku selalu rasa kasihan pada ayah.banyak benda dia kena fikir semenjak emak meninggal.adik laki aku ni macam takpernah ada perasaan!asal perut dia terisi,tido dia lena,poket dia tebal semua okay.belajar kelaut,melepak memanjang,apa lah nak jadi.Ya Allah,berikanlah hidayah kepada kami sekeluarga dalam mentarbiyah diri dan keluarga ini.
tempatkan ibuku bersama para mukminin.

adik adik ku.kita semua ada tanggungjawab,ingat tanggungjawab masing masing.berpijak pada realiti kita dah takboleh nak hidup macam dulu lagi. :'(


No comments:

Post a Comment