Wednesday, April 3, 2013

I heart U

tajuk pon macam glamour kan.muehhehe
dikisahkan~
itu hari,ada orang soleh cari calon isteri mithali,makanya direkemen kan lah seorang kawan aku yang memang aku tabik spring dua kali kat dia punya kesufian tuh.
admire dohh orang cenggini.
tiap kali aku bermalam dekat rumah dia,before je Subuh aku dah nampak dia g totoi,amek wudu' then bertahajud.time tu opkos lah mata aku pon baru je terbuka 0.5cm.
dah tiga tahun kat Bumi Anbiya ni,genap tiga tahun jugalah dia takbalik Malaysia.sbb nak belajar.tahun pertama dia pergi umrah.tahun ke dua dia g Yaman.tahun ini iA balik. ;)
kalau dok perati dia ni,macam tak ade satu minit hidup dia pon yang tersia sia.kalau aku ada je time berangan,makan berangan,berak berangan,haih semua lah.
buku buku yang dia baca,perghh lu takyah tanya lah.kitab apa yang tak terjangkau kau nak baca pon dia dah telaah dari kulit ke kulit.
life dia ni konsisten,lepas belajar satu topik,dia ulang balik petang nya.hehhe aku takyah tanya lah.kau kumpul lah selama setahun,dandan waktu tu la,mata macam nak tersembul menscan buku wahahhaa.
background family yang umpphhh,baikbaik belaka.fikiran matang sedari kecil lagi.
first time tengok dia,korang tak kan rasa pon specialnya dia.zuhud.aku ni nampak je macam cakap lebat tapi pengecuttss.(pengakuan yg jarang2)
sekarang dah berhijrah ke tudung labuh.aku masih lagi bertudung Turki yang giler tecik tp kwn aku kata asal aku mengikut syariat(tutup dada,takjarang).Dia pon sokong je aku pakai tudung Turki.yela ada sesetangah pihak kondem gak,bergaya begitu,tentunya akan pandang serong,cakap cakap belakang.ye la ilmu agama dah tinggi kan.
pernah juga aku ni berfikir nak berhijrah ke tudung labuh.entah mungkin akan tiba juga masanya.(aku dulu SMKA).
alkisahnya,bila jodohnya dengan orang begini,aku tersedar satu perkara.bagaimana kau itulah jodoh kau.

starting from now,kalau nak mimpi jodoh yang baik,makanya dekk oii kita kena lah mengubah diri kearah yang lebih baik.
orait banyak dah berceloteh,kering pulak tekak,mengopi dulu lah.tataw.

tehhehee

No comments:

Post a Comment